mandag den 6. august 2012

RIBS

Vi har ikke mindre end 10 ribsbuske i haven. De er kæmpe store og meget gamle. Ved ikke lige om det er gennemtænkt kun at plante ribsbuske, men gårdens tidligere ejere må ha´ elsket de små røde bær. Må ærligt indrømme at jeg har lidt svært ved at finde på lækre ribsretter? Men jeg har lært at elske dem og kastede mig i sidste øjeblik ud i en omgang ribsgelé (meget opfindsomt)

Mon ikke vi skal have flæskesteg til vinter - og hvad er sovs uden ribsgelé?

Under processen opdagede jeg hvor universal min Kitchen Aid egentlig er bygget. Nu også som saftklædeholder. Den maskine er alle pengene værd!


3 kommentarer:

  1. Det ser da i hvert fald skønt ud! Men ja det kunne også have været lækkert for jer med flere forskellige buske i stedet for så mange ribs : )

    SvarSlet
  2. Hvad med ribssaft - kunne det ikke være godt? Min svigermor serverede rysteribs den anden dag, det er årevis siden jeg har fået det og det smager jo ret godt :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Må prøve det der ryste ribs - hvis fuglene ikke allerede har nupset de sidste bær!

      Slet