mandag den 1. oktober 2012

Tid til at samle frø

Haven skal gøres klar til vinteren. Jeg rykker lidt rundt på stauderne hist og her, det er altid ret spændende hvordan det kommer til at se ud til næste forår/sommer. Jeg har fundet ud af, at det med smukke harmoniske haver er en process over mange år. Godt jeg startede i god tid :0) Jeg væbner mig derfor med tålmodighed og venter gladelig 1 år før jeg kan se udfaldet af mine anstrengelser.

Når det ikke regner (hvilket jo ikke er så ofte) skynder jeg mig ud for at samle frø.

Frøene tørres på en bakke indendørs hvorefter jeg kommer dem i syltetøjsglas. De står vinteren over i laden, hvor de også får kulde. Det er vigtigt de ikke får fugt. Husk du ikke må komme låg på glassene, frø er levende og skal have lidt luft.

Morgenfruefrø

Ingen kommentarer:

Send en kommentar